Friday, February 27, 2009

Persiapan Perkahwinan Yusliza Kashmir 27 Feb 2009

ermmm...bila dah ada blog sendiri ni rajin pulak aku yer...lagipun menulis dan mengarang nie mmg one of my interest. bila dapat mengarang ni rasa released...tp bahasa aku tak la se terror sasterawan negara. aku pun bukan student sastera dulu. cuma minat mengarang ni coz secara tak langsung boleh meluahkan apa yang aku pendam....

hari ni nak kata releks tak jugak. busy? boleh tahan lah...pagi-pagi aku dah keluar rumah (xmandi sebab sejuk). keluar awal coz takut jem. aku kena pick up bunga kat wholesaler kat Jln Pandan. aku dan team puteris terima tempahan utk buat wedding deco di rumah dan di dewan utk majlis perkahwinan yusliza kashmir. on time sampai kat sana. pick up bunga dan aku pun terus balik rumah. kat rumah aku kena asingkan bunga2 tersebut ikut tempat. coz hubby aku pagi tu tengah siap2 brg pelamin dan bilik tidur utk di rumah cik yus. bila dah asingkan aku tinggal bunga tu kat luar umah dan urusan pemasangan pelamin semua tu hubby yang uruskan dengan teamnya.


pelamin nikah di rumah cik yus

aku...terus keluar lagi. pergi bake with yen kat puchong. beli brg2 nak buat kek utk cik yus. adalah a few ingredient yang tak cukup. xlama aku kat BWY. tp dlm rushing tu, sempat jugak aku bkenalan dengan sorng makcik dan anaknya....sempat jugak hulur name card...manalah tau kot ada rezeki...insyallah.

sampai saja kat rumah, aku terus ke dapur. pegang mixing bowl, cari butter, gula castor dan swith on mixer aku....buat kek lah...apa lagi. kek 4 tingkat yang ditempah oleh pengantin sendiri. nanti kalau rajin boleh la aku share resepi kek aku...hehehe...

3 jam jugak la aku kat dapur dengan barang2 kek aku. dalam kul 4 semuanya selesai. siap icing lagi....nasib baik ada maid yang minat kerja2 nie...boleh la bantu2. dah siap icing aku simpan je dulu dalam chiller. esok pagi2 aku keluarkan dan aku nak buat flower arrangment kat atas kek tu...pakai fresh flower.hope cantik la. ni first time nak buat arrangmt guna rose purple...n pink...


wedding kek 4 tingkat

setelah seharian kat dapur, aku pun bersiap2 nak keluar...nak ke butik. anak kesayangan aku ada kat sana...seharian tak tgk dia hari ni...miss her so much. tp blom sempat naik kat butik, adik aku najwa ajak aku gi umah cik yus. katanya nak amik gambar utk koleksi. senang nak tunjuk kat customer contoh2 gambar yang kami buat.

aku dan najwa pun singgah la sekejap kat umah cik yus. keluarganya baik2 sangat. sempat makan kuih bakar original dari kampung...bau pun lain dari kuih bakar kat sini. bila dah siap amik gambar utk koleksi tu, kami pun bersalaman dan balik ke butik...


hiasan bilik tidur utk cik yus


keharuman bunga sedap malam buat cik yus

kat butik aku tgk zara tidur. 5 min aku kat sana, zara dah bangun. nangis.aku amik dia ok. so aku main2 dan bagi zara makan makanan yang aku buat semalam...and zara still suka beras dengan banana tu...habis semangkuk...mandikan zara dan main lagi dengan dia...

hubby? seharian tak bertembung. zara pun seharian tak jumpa abahnya. lepas pasang kat rumah cik yus...dia terus balik dan siapkan barang2 untuk di bawa ke dewan...petang terus pergi dewan kat risda. aku tak ikut la. aku kat butik temankan zara....

besok pagi2 aku kena bangun siapkan kek, dan terus bawak pergi risda...

kat bawah nie adalah gambar hasil kerja kami untuk cik yus. ianya mengikut citarasa dan budget yang diberikan....


pelamin bisikan kasih pilihan cik yus


gerbang utk cik yus melangkah ke alam berumahtangga


flower stand utk hiasan...

No comments:

Post a Comment